Monday, November 11, 2013

Kaşlar Hakkında | Kaş Ürünleri & Çeşitleri.



Makyajda kaşların çok önemli olduğunu düşünenlerdenim, yüzünüzün tüm ifadesini değiştiriyorlar, gözleri çok daha güzel ve anlamlı gösterebiliyorlar.

Bu yazı kaşları doldurmak, şeklini düzeltmek/yeniden şekillendirmek için kullanılan ürünlerle ilgili.

Ben bu ürünleri sadece kaşlarımı doldurmak için kullanıyorum, yani olmayan yere kaş çizmiyorum, daha uzun göstermek amacıyla olan kaş çizgimi uzatmıyorum. Yapı olarak biraz düz ve kısa kaşlara sahibim, ortası hiç yok mesela. Şöyle. Uç kısımları da kısa, biraz daha uzun ve kavisli kaşlara sahip olmayı tercih ederdim ama böyleler, yapacak bir şey yok, memnunum diyip geçiyorum. :-) Yoğunluk olarak iyiler, ama ben bazen çok stresliyken o buruna yakın olan kaşların başlangıç kısmından tüy yolabiliyorum (itici bir şey olduğunun da gerçekten farkındayım) o zamanlar o kısımların içi biraz kel kalıyor, bu ürünler kurtarıcı oluyor. Ayrıca sorunsuz olsa bile böyle ürünler özellikle kaş rimelleri kaşları daha bir 'bütün' olarak gösteriyorlar, ayrıca sabitleyip dağınık görünümü engelliyorlar.

Gösterdiğim gibi siyahımsı kaşlarım var. Kahve saç ve gözlere, siyah kaşlara sahibim. Ama siyah kaşlıysanız siyah değil de koyu kahve/acı kahve ürünler kullanmanızı öneririm, siyah çok keskin / çok sert ve abartı bir görünüme neden olabiliyor, en azından bende durum böyle...


1. Kaş Kalemleri.



kaslar hakkinda kas urunleri amp cesitleri 1
Çoğumuza en tanıdık gelen grup bu olsa gerek. Aynı zamanda benim aralarından en sevmediğim grup da bu. Göz kalemlerinden farklarını soranlar olabiliyor, göz kalemine göre daha az renk veriyorlar ki öyle de olmaları lazım, direkt göz kaleminin boyadığı gibi kaşlarınızı boyasa çok yapay ve feci sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. 


Benim elimdeki 2 ürün Inglot ve Rimmel markalarına ait. 


Inglot'u daha açık renk kaşlara sahip olanlara öneriyorum (açık kahve-orta kahve), ürün başarılı denilebilir, kalıcı, renk versin diye birkaç defa geçeceksiniz kaşlarınıza, birazcık sert, çok kolay renk vermiyor. Abartıya kaçma ihtimali yok. 506 numara. Ben pek kullanmadım ama bu ürünün aynısından arkadaşım kullanıyor ve memnun.


Rimmel ise benim gibi siyahımsı kaşlara sahip olanlara gayet uygun bir renk. Black Brown renginde. Rengi çok güzel, renk vermesi ideal, sürümü güzel. Uygun fiyatlı, siyah kaşlara uygun bir kaş kalemi arayanlara rahatlıkla tavsiye ederim.

Alternatif : Her markada kaş kalemi bulabilirsiniz.


2. Kaş Rimelleri.


kaslar hakkinda kas urunleri amp cesitleri 2
Benim en sevdiğim ve en pratik bulduğum grup bu. Kaş farlarında/jellerinde olduğu gibi uygulamak için bir fırçaya ihtiyacınız yok, ayrıca boyamanın yanında kaşlarınızı sabitliyor, gün içerisinde dağılmasını, sağa sola kaymalarını engelliyor. Boyanmış ve sabit kaşlar. :)

Benim kullandığım Bobbi Brown.

Aslında bunu kullanıp bitirdim ama böyle bir yazı yazmayı planladığımdan saklamıştım. 

Artıları,

Rengi bana çok iyi uyan, koyu bir kahverengi. 

Çok hızlı bir şekilde uygulayabiliyorsunuz. Biraz yatay tutarak kaşınızın üzerinden geçiyorsunuz, tamam.

Ürün aynı zamanda kaşları çok güzel sabitliyor.

Hem fırça gerektirmemesi hem de sabitleyici gerektirmemesiyle en pratik grup. Yolculuklarda taşımak için de en ideali. 

Eksisi,

Kaşlarınız inceyse uygularken cildinize de sürebilirsiniz. Bir kulak pamuğuyla hemen silerek bu sorundan kurtulabilirsiniz tabii, pek önemli bir şey değil.


Alternatif : Mac Brow Set.

Cruelty-free Alternatif : Smashbox - Brow Tech to Go. (kalem + şeffaf jel) Benim de bir sonraki kaş ürünüm bu olacak.


3. Kaş Farları.


kaslar hakkinda kas urunleri amp cesitleri 3
Bunu o kadar fazla kullandım ki, benim sahip olduğum ilk kaş ürünü buydu ve en az 1 yıl sadece bunu kullandım. Az miktarda kullanmam ve tabii ki üşenip her makyajda kullanmamam nedeniyle çok azalmış görünmüyor (aslında biraz oyuldu da ama fotoğrafta daha düz görünüyor) ama gerçekten defalarca kullanıldı! 

Bu ürünün artıları,

2 renk içeriyor ve istediğiniz şekilde karıştırıp istediğiniz rengi tam olarak elde edebilirsiniz. Ben fırçaya bir birinden bir birinden alarak kullanıyordum mesela.

İnce bir eyeliner fırçasıyla sürerseniz (ya da ucu dar bir far fırçası) istediğiniz incelikte bir çizgi elde edebilirsiniz.

Eksisi,

Kaşlarınız gün içerisinde dağılıyorsa bu ürünün buna hiçbir yardımı yok. Üzerine bir de sabitleyici amaçlı ürün (şeffaf kaş jelleri, şeffaf rimeller) kullanmalısınız.

Alternatif : Yoğun renk vermeyen, kaş renginize uygun, mat ve kalıcılığı iyi herhangi bir far.

Smashbox'da 3 renkten oluşan (açık - koyu renk ve kaş altı için aydınlatıcı bir ton) bir kaş seti var oldukça güzel görünen.


4. Kaş Jeli.


kaslar hakkinda kas urunleri amp cesitleri 4
Jel eyelinerlara benzemiyor mu? :-)

Jel eyelinerlar gibi çok da kalıcı. Rengi yine tamamen uyuyor kaşlarıma.

Bunu da EcoTools eyeliner fırçasıyla uyguluyorum. 

Artıları,

Çok kalıcı.

Eyeliner fırçasıyla uyguladığım için kaşımın en ince yerine bile hiçbir şekilde taşırmadan uygulayabiliyorum, incecik çizgi çekebiliyorum.

Oldukça doğal duruyor, hiçbir parlaklığı/ıslaklığı yok.





kaslar hakkinda kas urunleri amp cesitleri 5

Umarım işinize yarayan bir yazı olmuştur.

Sizin tercihiniz hangi ürün?


Görüşmek üzere.

<3


No comments:

Post a Comment