Monday, May 5, 2014

PASTA KREMALI YANARDAĞ PASTASI VE HAZIR TART KALIBI













yanardağ pasta


ben bu yanardağ pastasını çok sevdim....:)

hem çok basit hemde lezzetli...hazır pasta tabanlı pastalardan sıkılmıştım ama bu pastada tekrar seviyorum...

geçen sefer yaptığım yanardağ pastası içi beyazlıydı bu ise kakaolu ....her ikiside güzel oldu.....

öyle hazır ki elinizi sıcak sudan soğuk suya batırmıyorsunuz:)))

bu hafta hep hazıra kondum ...olsun bazen pratik tarifleri olmalı insanın....


malzemeler...



  • 1 adet kakaolu pastaban

  • 1 kutu kakaolu pasta kreması

  • 1 adet muz

  • 7-8 adet petibör bisküvi

  • 1 adet üçü bir arada kahve

  • krema için süt 

  • üzeri için hazır böğürtlenli sos( bir paket mini poşette satılan)



yapılışı........



  1. pastabanın bir tanesi sekiz eşit parçaya kesilir....parçalardan biri küp küp doğranır...

  2. pasta kreması tarifine göre çırpılır...(ben içindeki margarin ekleme detayını yapmadım)

  3. kıvama gelen krema içine doğranmış muz ve üçe beşe kırılmış petibör ve de küp küp doğranmış kekler ilave edilir....

  4. kaşıkla karıştırılır....

  5. düz pastaban servis tabağına alınır....süt ile karışırılmış kahve ile ıslatılır...ortasına tepeleme olacak şekilde, kenarlarda boşluk bırakarak krema doldurulur...

  6. bu krema tepesine üçgen haldeki keklerimiz kahve ile ıslatılarak yan yana dizilir....çok bastırılmaz ...üçgenler altta birbirne birleşir fakat tepede açıklık kalacak şekilde dizilmelidir..

  7. servis etmeden önce en üstten hazır böğürtlenli sos dökülür...

  8. afiyet olsun.....:) 

  9. sosu kendinizde yapabilirsiniz....bir miktar vişne suyuna ayrı bir kapta az su ile çırptığınız buğday nişastasını karıştırarak kaynayana kadar karıştırın ..koyu olursa biraz daha vişne suyu ekleyin ..şeker katmayı unutmayın :)



................................................

HAZIR TART KALIPLARI













hazır tart kalıplı tarif


her hazır şey güzel olmuyor...ama burda güzel olmayan şey tart değildi....bim marketten aldığım hazır tart kalıpları gayet hoş çok hoşuma gitti ama içine doldurduğum  kremayı maalesef sevmedim...

ben neden kremanın içini okumadım diye kızdım kendime.....dr oetker hazır tramisu kremasını almıştım...ben klasik dolgu kreması tadında olabileceğini düşünmüştüm ama maalesef daha tadına baktığımda içindeki o acımtrak acı badem aromasını hemen hissettim..

birincisi ben acı badem aromasını sevmiyorum...

ikinciside dr oetkerin aromalarında maalesef alkol var o yüzden almıyordum....ama hazır tramisu kremasında o aromanın ne işi var ..ben hiç aromalı tramisu ne yediim ne duydum...

neyse o krema boşa gitti tart kalıplarımda o krema yüzünden hiç oldu.....yazık oldu....

ama sunum önerisi olarak eklemek istedim.....tartı alıp kullanabilirsiniz ...ama tramisu kremasını aroması yüzünden tavsiye etmiyorum.....onun yerine dolgu kreması çok güzel olur...kendinizde krema yapabilirsiniz ama zaten tart kalıpları öyle çok değil...bir tatlı kaşığında doluveriyor..

pastalarınızdan artan krema ilede doldurabilirsiniz....

bu tartın içinde yinede yazacak olursam dr oetkerin tramisu kreması var....hazır tartların içini bu çırpılmış krema ile doldurdum ve üzerlerine çilek batırdım....başka meyvelerde eklenebilir....

No comments:

Post a Comment